Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Co se techniky jízdy týče, je nutná synchronizace obou jezdců. Na začátku si domluvte kam pojedete, protože na pozdější dohady, kdo kam chce odbočit bývá pozdě.Kdo bude řídit a kdo bude spolujezdec. Potom z které strany nasednout na kolo, na kterou nohu rozjezd a pozor důležité je taky domluvit si, na kterou nohu budete zastavovat. Nerada vzpomínám na okamžik, kdy jsme na křižovatce a v kopci, vytáhl každý jinou nohu a jen tak tak to ukočírovali.

Ten, kdo se odhodlá sedět vpředu jako řidič neboli pilot má na starosti řízení, brzdy a řazení převodů, oproti tomu spolujezdec neboli topič má jen pomocnou brzdu a je trochu v nevýhodě, protože jeho úkolem je šlapat a sledovat pokyny pilota. Další nevýhodou topiče je to, že  pohled se upírá na záda pilota, taky je nutné drbání na zádech no a nedej bože, když je na oběd hrách nebo jiná luštěnina, to si pak topič užívá dvojnásob. Navíc topič nemůže reagovat na díry na cestách, takže odpružená sedlovka vyřešila případné tvrdé dopady na zadek.

Ale má to také své výhody. Věnujete se dění kolem sebe daleko více než pilot, člověk pozoruje přírodu, kochá se, natáhne ruku do brašny pro hrozinky, vyřídí si v klidu telefon nebo napíše za jízdy sms.

Nicméně oba popohání zadní kolo společně synchronním šlapáním. Frekvenci jízdy si přizpůsobují navzájem.Abych pravdu řekla, jízda na dvojkole má něco do sebe. Je to naprosto jiný zážitek. Člověk není tak unavený ze šlapání na svém běžném kole, protože  odpor vzduchu je u tandemu menší než třeba při jízdě kol v závěsu. Takže si užíváme rychlé jízdy a hlavně si pokecáme a partner mi už neujede !

Jako žena jsem si chtěla zkusit naše dvojkolo řídit. Měla jsem k tomu důvody dva. Za prvé - ženská emancipace, za druhé - mužská ješitnost. Dráždily mě totiž řeči, typu "zadní se fláká, nešlape" apod. Brzy jsem ale pochopila, že v našem případě to nepůjde, protože partner na pozici spolujezdce mě "přešlape". Jinými slovy, dává větší sílu do šlapání, tudíž jsem jen řídila a šlapala na prázdno. Taky mě začala bolet zápěstí, protože tandem se řídí hůř než běžné kolo. Je nutné pevně držet řídítka, protože jakýkoliv pohyb spolujezdce je velmi cítit a pokud přijde nečekaný "poposedavý" pohyb, rozhodí vám to řízení raz dva. Za další - neužívala jsem si tolik pohledů po okolní přírodě, jako spolujezdec, takže jsem se smířila s tím, že se budu držet svého místa topiče a přikládat do našeho ohnivého šlapání. 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

zastavení u nás

(DJ (DJ-team), 20. 12. 2007 21:20)

V křižovatce dává nohu na zem jen pilot. Rozjezd je plynulejší, protože žena občas zaspala Takhle vystřelíme :o)
Moc hezky sepsáno, nic tam nechybí.

k technice jízdy

(Mutter, 4. 6. 2007 8:51)

Ahojte, tak o technice jízdy si ráda počtu, neboť moje technika, podotýkám na běžném kole, je tato:
sednu na kolo,rozjedu se, ztuhnu, spadnu. Když to vyjde, zabrzdím a elegantně seskočím. Takže raději nejezdím a šlapu pěšky, tuhle techniku mám vypilovanou k dokonalosti. Ale to jen tak na okraj, vlastně vás chci pochválit a podpořit - pište,pište,pište!!!!!! A ať se vám urodí spoustu kamarádů-nadšenců tandemu.
Mějte se, vaše kamarádka Mutter z Brna.